بیمه فسادکالا در سرد خانه

بیمه فسادکالا در سرد خانه

 

 

معرفی بیمه نامه

بیمه فسادکالا در سرد خانه

در این بیمه نامه خسارتهای وارد به تمامی کالاهای قابل نگهداری در سردخانه ها مانند مواد پروتئینی، میوه‌جات و سبزیجات، فرآورده های لبنی و همچنین مواد شیمیائی و داروئی را تحت پوشش قرار می‌دهد. بیمه فساد کالا در سردخانه خطراتی را که سبب اخلال در سیستم تبرید و یا سرمایش محفظه های سردخانه می گردد تحت پوشش قرار می‌دهد.

موارد تحت پوشش در بیمه نامه:

کالاهای موجود در سردخانه( قیمت کالاها در روزی که انتظار فروش آن می‌رود با احتساب حقوق و عوارض گمرکی و هزینه حمل درصورت وجوداعمال می شود)

بازار هدف

تمامی تولید کنندگان و فروشندگان مواد پروتئینی، ویتامینی و لوازم آرایشی

 

 

تعهدات و خسارات تحت پوشش

  1. خروج ناگهانی و غیر قابل پیش بینی مبردها از مدار خود
    2. شکست مکانیکی تجهیزات سردخانه
    3. یخ‌زدگی تصادفی در درجه حرارت توصیه شده
    4. مواد و یا اقلام معیوب در سیستم سردخانه
    5. اشتباه در طراحی سیستم سردخانه
    6. آلودگی نشتی مبرد
    7. انفجار فیزیکی
    8. قطع برق، گاز و یا هر سوخت دیگر
    9. غفلت، سهل‌انگاری
    10. خرابکاری غیر‌گروهی
    *سایر حوادث (به جز آنچه صراحتاً در بیمه نامه مستثنی شده است)
    توجه: بیمه‌ گذار می‌تواند با پرداخت حق بیمه اضافی خطرات سیل، زلزله، آتش سوزی و یا سرقت با شکست حرز را همچنین تحت پوشش قرار‌دهد.

 

 

مراحل صدور

به منظور صدور این بیمه نامه لازم هست تا فرم پیشنهاد مربوطه تکمیل و به شرکت تحویل شود. بعد از آن در صورت نیاز به انجام بازدید این امر توسط کارشناسان بیمه‌ گر انجام و نهایتا بیمه نامه صادر و در اختیار بیمه‌ گذار قرار می‌گیرد.

مدارک لازم

  1. 1. فرم پیشنهاد مهر و امضاء شده توسط بیمه‌ گذار و یا نماینده قانونی او
  2. 2. ارائه لیست تجهیزات
  3. 3. پرداخت حق‌بیمه اعلام شده

روش محاسبه

حق بیمه با توجه به نوع کالای موجود در سردخانه، وضعیت تاسیسات و تجهیزات سردخانه و سال ساخت آن ها، سرمایه مورد بیمه، نوع و درجه کالاهای انبار شده به تفکیک، حداکثر مقدار، تعداد اتاقها و مقدار آن محاسبه می گردد.

 

 

فرایند دریافت خسارت

  1. 1. اعلام کتبی خسارت در موعد معین در بیمه ‌نامه
  2. 2. تنظیم صورتجلسه خسارت با تعیین مواضع خسارت دیده و مقدار آن
  3. 3. اصل بیمه ‌نامه دردست بیمه‌ گذار بهمراه ضمیمه های آن
  4. 4. گزارش مقامات انتظامی درمورد سرقت و یا فوت
  5. 5. گزارش نزدیکترین ایستگاه هواشناسی درمورد طوفان و یا سیل
  6. 6. گزارش کار شناس خسارت با تعیین خسارت قابل پرداخت

بعد از اعلام خسارت توسط بیمه‌ گذار، کارشناسان بیمه‌ گر در اولین فرصت از مورد بیمه بازدید کرده و اقدام به تهیه صورتجلسه خسارت می‌نمایند که در صورتجلسه تهیه شده موارد زیر قید میگردد:

  1. 1. زمان، مکان و چگونگی خسارت
  2. 2. مواضع و احجام خسارت دیده

بعد از کنترل مستندات بیمه نامه و بررسی مدارک درخواستی از بیمه‌ گذار در صورتجلسه خسارت، کار شناس خسارت بیمه‌ گر با تهیه گزارش کارشناسی خسارت، مقدار خسارت قابل پرداخت را از طریق بیمه‌ گر به بیمه‌ گذار اعلام مینماید

مدارک اعلام خسارت

  1. 1. اعلام کتبی خسارت در موعد معین در بیمه نامه
  2. 2. تنظیم صورتجلسه خسارت با تعیین مواضع خسارت دیده و مقدار آن
  3. 3. اصل بیمه نامه بهمراه ضمیمه های آن
  4. 4. ارائه لیست موارد فاسد شده و مبلغ مورد ادعای بیمه گذار

نکات مهم در مورد خسارت :

توجه 1: درصورتیکه اقساط حق بیمه در سررسید معین پرداخت نگردد، خسارت به نسبت حق بیمه دریافتی به حق بیمه‌ای که تا زمان وقوع خسارت بایستی دریافت می‌گردیده پرداخت می شود.

توجه 2: بیمه‌ گذار نباید پیش از بازدید بیمه‌ گر اقدام به ترمیم مواضع صدمه دیده کند اما می بایست به هزینه خود تمامی اقدامات لازم برای پیشگیری از گسترش خسارت را بعمل آورد و توصیه های معقول بیمه‌ گر را انجام دهد.

اطلاعات بیشتر از طریق صفحه: سوالات متداول بیمه های مهندسی

جهت خرید این بیمه نامه می توانید از طریق صفحه سفارش آنلاین بیمه اقدام نمایید و یا با شماره تلفن 44098225 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط:

کسب درآمد از بیمه
بیمه تجهیزات الکترونیکی
بیمه ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاری
بیمه عیوب اساسی و پنهان ساختمان (LDB)
بیمه سازه های تکمیل شده
بیمه تمام خطر نصب
بیمه تمام خطر پیمانکاران