بیمه تجهیزات الکترونیکی

بیمه تجهیزات الکترونیکی

 

 

معرفی بیمه نامه

بیمه تجهیزات الکترونیکی

تمامی تجهیزات و دستگاههائی که ارزش قطعات الکتریکی و الکترونیکی از ارزش قطعات مکانیکی آن ها بیشتر باشد مانند تجهیزات رادیو تلویزیونی، مخابراتی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی، اندازه‌گیری، نقشه برداری، پزشکی، کامپیوتری و … تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند. در واقع این بیمه یک بیمه حوادث برمبنای تمام خطرات هست که خسارتهای فیزیکی ناگهانی و غیرقابل پیش بینی را که به موضوع مورد بیمه وارد آید جبران می نماید

این بیمه می‌تواند سه نوع پوشش را ارائه دهد:

  1. 1. پوشش خسارت وارد به سخت‌افزار
  2. 2. پوشش خسارت وارد به نرم‌افزار
  3. 3. پوشش هزینه اجاره و بکارگیری دستگاه های جایگزین تا راه‌اندازی مجدد دستگاه های خسارت دیده

موارد تحت پوشش در بیمه نامه

سخت افزار تجهیزات الکترونیکی(شامل ارزش جایگزینی نوی مورد بیمه مشابه با احتساب حقوق و عوارض گمرکی، هزینه حمل و هزینه نصب درصورت وجود)

 

 

تعهدات و خسارات تحت پوشش

  1. 1. سیل، آب گرفتگی، امواج دریا
  2. 2. صاعقه، انفجار، آتش سوزی
  3. 3. رانش زمین، نشست زمین، لغزش زمین، ریزش کوه و یا صخره
  4. 4. اتصال کوتاه، اتصال برق DC به برق AC
  5. 5. سقوط، تصادم، واژگونی
  6. 6. نم، رطوبت، ریختن مایعات بداخل دستگاه
  7. 7. غفلت، عدم مهارت، سهل‌انگاری
  8. 8. دود، دوده، ذرات معلق در هوا، گرد و خاک
  9. 9. خسارتهای هنگام تمیز کردن و یا تعمیر کردن
  10. 10. دمای بالا، بخارات غیر خورنده
  11. 11. باران، برف، تگرگ، بهمن
  12. 12. یخ زدگی، یخ شناور
  13. 13. خسارتهای هنگام باز و بسته کردن
  14. 14. خرابکاری غیر گروهی

*سایر حوادث به جز آنچه صراحتاً در بیمه نامه مستثنی شده است.

*بیمه‌ گذار می‌تواند با پرداخت حق بیمه اضافی خطر سرقت با شکست حرز، صدمه به نرم‌افزار و یا هزینه اجاره دستگاه های جایگزین تا راه‌اندازی مجدد دستگاه های خسارت دیده را همچنین تحت پوشش قرار دهد.

 

مراحل صدور

به منظور خرید این بیمه نامه لازم هست تا فرم پیشنهاد مربوطه با ذکر کامل اقلام مورد بیمه، ارزش تفکیکی هر یک، محل نگهداری، نوع کارکرد و وضعیت آن تکمیل و به شرکت بیمه تحویل شود.

شرکت بیمه بعد از بررسی فرم دریافتی یا بررسی سابقه خسارتی تجهیزات مورد بیمه و همچنین پوشش های درخواستی نسبت به صدور بیمه نامه اقدام می کند.

مدارک لازم

  1. 1. فرم پیشنهاد مهر و امضاء شده توسط بیمه‌ گذار و یا نماینده قانونی او
  2. 2. ارائه ریز لیست تجهیزات
  3. پرداخت حق‌بیمه اعلام شده

 

 

فرایند دریافت خسارت

در صورت بروز خسارت می بایست بیمه‌ گذار در موعد معین در بیمه نامه موضوع را به شرکت بیمه اعلام کند تا نسبت به تنظیم صورتجلسه خسارت با تعیین مواضع خسارت دیده و مقدار آن اقدام شود.

بعد از کنترل مستندات بیمه نامه و بررسی مدارک درخواستی از بیمه‌ گذار در صورتجلسه خسارت، کار شناس خسارت بیمه‌ گر با تهیه گزارش کارشناسی خسارت، مقدار خسارت قابل پرداخت را از طریق بیمه‌ گر به بیمه‌ گذار اعلام می کند.

حداکثر مهلت اعلام خسارت 14 روز است.

توجه 1: درصورتیکه اقساط حق‌بیمه در سررسید معین پرداخت نگردد، خسارت به نسبت حق‌‌بیمه دریافتی به حق بیمه‌ای که تا زمان وقوع خسارت بایستی دریافت می‌گردیده پرداخت می شود.

توجه 2: بیمه‌ گذار نباید پیش از بازدید بیمه‌ گر اقدام به ترمیم مواضع صدمه دیده کند اما می بایست به هزینه خود تمامی اقدامات لازم برای پیشگیری از گسترش خسارت را بعمل آورد و توصیه های معقول بیمه‌ گر را انجام دهد.

مدارک اعلام خسارت

  1. 1. اصل بیمه نامه به همراه ضمیمه های آن
  2. 2. گزارش مقامات انتظامی (در صورت سرقت)
  3. 3. گزارش نزدیکترین ایستگاه هواشناسی (در صورت وقوع سیل و یا طوفان)
  4. گزارش کار شناس شرکت

اطلاعات بیشتر از طریق صفحه: سوالات متداول بیمه های مهندسی

جهت خرید این بیمه نامه می توانید از طریق صفحه سفارش آنلاین بیمه اقدام نمایید و یا با شماره تلفن 44098225 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط:

کسب درآمد از بیمه
بیمه ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاری
بیمه فسادکالا در سرد خانه
بیمه عیوب اساسی و پنهان ساختمان (LDB)
بیمه سازه های تکمیل شده
بیمه تمام خطر نصب
بیمه تمام خطر پیمانکاران